Wednesday 25 April 2012

tumbuh gigi bongsu

dah lm gila xupdate blog nie...mls nk buka..ms tgk org ada blog...nk buat blog jgk...tp xactive pon...xpew la...utk suka2...klu asa da story yg nk diceritakan...update jew blog nie...ahaha..

sbnarnya aku tgh mengalami satu kesakitan yg tramat sakit..iaitu nak TUMBUH GIGI BONGSU...pehhh skit gila la..hnya Allah saja yg tahu betapa skitnya yg aku rasa...sbnar dah lama aku sllu alami skit nk tumbuh gigi bongsu nie...dari tahun lps lagi...selang sebulan or 2 bln aku akan alami sakit nie...bhagian gigi yg plg ujung akak bengkak..bahagian gaham...ada smpi 1 tahap aku demam...dah xbole nk makan sbb xboleh nk kunyah...kira2 dah setahun aku alami sakit gigi bongsu nk tumbuh nie...dah bnyak kali p beli ubt dkt farmasi still xbrkesan...ary tu ms blk cuti midsem...ms ats bas tiba2 jew skit tu menyerang blk...bengkak gaham...smpai umah pkul 4 pg..tggu smyg subuh tros tido...tp skjap jew dpt tido sbb xbole nk tido skit sgt2..sblom nie mmg sllu skit...tp xda la rasa skit sgt2 smpai menangis2...skit gila la...xdpt nk gambarkan saat aku alami sakit bengkak gaham tuhh..pegi la jmpa doktor...pnjg juga la doktor bg ulasan...dipendekkan cita...doktor ckap klu gigi bongsu xtumbuh dgn cara yg btol dan menyebabkan kita alami sakit yg tramat..awak perlu melakukan pembedahan...pehhh ketak lutut aku dgr...die srh buat x-ray klu aku xsmbuh juga...doktor da bg bbrapa ubat utk aku mkn..die ckp klu xsmbh jgk die srh aku buat x-ray tuh...alhamdullilah lps abs jew smua ubat yg doktor bg kat aku...dah smkin susut la bengkak aku dan skit pon hilang...tp ms aku tgh cuti sem skrg nie...gaham aku bengkak lagi...dan aku alami skit mcm ms aku cuti mid sem ary tuhh skit gila...smlam aku skt sgt..mama bwk g hospital gigi kerajaan...tutup plak...blk mcm 2 jew..mama g beli ubat kat kdai ubat cina...mkn ubat tu rasa krg la skit sakitnya...seharian smlm keja tido jew sbb nk kurangkan rasa skit...bila smpai time mlm nk tido...dah terlelap dah...dlm pkul 4 lbh trjaga..masa tu asa skit sgt2...berdenyut...skit smpai ketelinga...g la gerak abah ngan mama..abah yg bangun...ckp kat abah yg xbole tido sbb skit sgt...abah pon amik la ubat bg aku mkn...pas 2 abah ambl air jelum kepala n muka aku...betapa bsrnya pengorbanan seorg ayah trhadap anknya...pengorbanan abah n mama membesrkan aku n menjaga aku xdpt aku bls...ABAH MAMA ADIK SYG SGT KAT MAMA NGAN ABAH LEBIH DARI NYAWA ADIK SNDIRI....thanx mama n abah...:)


ary nie aku search kat dlm internet psl tumbuh gigi bongsu nie...kebnayakkan yg aku buka smuanya kena buat pembedahan...antara pnca sesorg tu alami saki yg tramat bila nk tumbuh gigi bonsu adalah disebabkan spti gmbr kat bwh nie...

so pembedahan la cara yg mudah utk meghilang kan skit gaham yg disebkan nk tumbuh gigi bongsu...tp nk buat pmbedahan tu pon separuh nyawa jugak skit nya....aku xtau la...arap2 aku xalami mcm gmbar kat ats nie..nama pon gigi bongsu...bnyak kerenah nya...sabar jew la...

aku asa gmbr kat bwh nie yg mana sprti yg aku alami skrg...sbb lebih kuarang jew aku asa...gigi naek elok...tp isi kat bhagian gaham 2 tebal sgt...tu ssh skit die nk tumbuh...tp arap2 gigi nie slmat tumbuh dgn baek tnpa melakukan sebarang pembedahan...takot...huhuh

No comments:

Post a Comment